? . -

Vegmat är gott

Ja, det var en kompis som tyckte att jag skulle slänga in ett inlägg om varför jag inte tycker om kött.
Alltså såhär,
Min pappa har varit vegetarian i typ hela hans liv så vi har alltid ätit vegmat hemma. Och det var väl så det började, Dock äter jag kött nu ibland, men jag har varit vegetarian väldigt länge förut, och jag tycker bara om vissa köttsorter och då måste det vara VÄL tillagat, annars mår jag illa. Och jag lovar er att jag nojjar inte, det är sant!
Jag har aldrig riktigt tyckt om kött och jag är en riktig djurvän, så om jag skulle sitta och äta köttfärssås och en kompis påminde mig om vad det var så skulle jag inte kunna fortsätta äta det på en stund.
Sen är vi människor inte ens byggda för att äta kött och vi är inga rovdjur så varför trycka i sig i mängder bara för att det är gott?




Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!