? . -

Mina resor

Ja, jag hade nu tänkt berätta lite om mina senaste resor.
Som många redan vet reser jag och min familj ganska mycket. Det brukar bli 3-4 gånger per år, så jag har inte bilder och berättelser från alla mina resor, men tänkte iallafall berätta om dom jag gjort på senaste åren/året.
2010 var jag till Turkiet, Frankrike & Egypten.


Turkiet 2010 -
På Turkietresan var det jag, mamma och min äldsta bror Per som åkte. Vi hamnade på samma Hotel som en tjej från skola, Hanna, så våra familjer och vi såklart, umgicks varje dag och snorklade, solade, dansade på barer på kvällarna, skrattade med turkar och en massa mer.

Jag och Per på stranden en het dag!
Hannas mammi, jag, hanna & mamma åt turkisk pizza i Alanya!
Jag och per gjorde/åkte Paraseiling! (stava?) Det var helt grymt!
Här åt vi finmiddag i finafina Side!
Mycket biljard blev det också!


Kreta 2009 -
På denna var det Jag, mamma & min yngsta storebror Jonas. Vi hyrde bil och bilade genom hela Kreta på bergen.. Vi såg många "serpentinvägar" som dom kallades, och många getter. Sen solade vi och badade och shoppade hur mycket som helst! En mysig solsemester bara.
En serpentinväg!
Fyren i Chania.
Byn där vårat Hotell låg.


Frankrike, Paris 2010 -
När jag var i Paris reste jag dit endast med min pappa och det var mest en kulturresa, eftersom att vi var där 5 dagar och då endast kollade på sevärdheter osv. Men dock var Paris MYCKET varmare än jag trott, så brun blev jag!
Vårat Hotell låg där bakom hörnet..


Egypten 2010 -
Här reste jag med båda mina bröder och mamma. Det var den roligaste resan på länge! Vi dök, snorklade (Egypten ligger vid Röda havet och Röda havet är ett av det finaste och klaraste haven i världen), shoppade, åt, Såg sevärdheter osv..

Sen jättetidigt på morgonen, åkte jag och mamma till huvudstaden Kairo!
och jag var tvungen att ta en kaffe på planet för att vakna till!
Jag var 14 och är 15 år och har sett en av världens 7 största underverk.
Jatack, det känns bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!