? . -

En kvinnas vackra kropp

(Den som läser allt får en puss på kinden)
Vi tjejer har en tendens att ta åt oss.
Hör man en snäll kommentar och en elak så tar vi oftast mest åt oss av den elaka, och detta är sant.
Det finns så mycket propaganda hur en tjej ska se ut, och med det menar jag inte att det står med stora bokstäver på väggen på pressbyrån att "SÅHÄR SKA KVINNORNA SE UT" men så fort man går in i en affär omges man av tidningar på tjejer med platt mage, stora bröst och fast rumpa, och ibland när jag hör mina kompisar prata blir jag rent av upprörd "Jaa men Blake Lively ser ju typ perfekt ut". Vadå perfekt?! Då är definitionen av perfekt jävligt fel, om man inte är perfekt tills man ser ut som dom retuscherade modellerna på Cosmopolitan.
Nu lever vi ju i ett så pass upplyst samhälle att man VET att allt det där är bara skit. Man ska vara som man är och allt det där, men ändå är det något som fattas. Jag tycker iallafall att det är synd att ni väljer att tex inte bada istället för att bara "Här är jag brudaaar!", och jag ska egentligen inte säga så mycket för det är inte det lättaste att göra, vet ju hur det känns (är tjej). Men då får man försöka ta tag i sitt problem helt enkelt (kanske prata med någon kurator etc?) istället för att gräva ner sig.
Media kommer aldrig att försvinna så nu är det upp till oss.
Och jag själv har väl inte världens bästa självkänsla jag heller, men jag har iallafall accepterat att jag ser ut såhär, och istället för att gräva ner mig tränar jag, äter rätt och försöker se det positiva med mitt utseende.
Jag brukar ofta höra "Men Moa hur kan du inte gilla din kropp? Du är ju jättesmal!" men det är väl klart att jag också har mina komplex. Tex så är jag väldigt liten och det gör att jag tycker att jag ser väldigt liten ut i ålder, och en sak till till Jasmine som ofta säger att jag har tur som är så smal, och det kanske jag har men jag har varken bröst eller rumpa och det har du. Lustigt hur man kan se olika på saker.
Anyway, det jag ville komma fram till (efter alla sidospår) var att ni ska stå på er.
Ni är värda bättre!
Sminkad och osminkad. Bjuder på det.

Kommentarer
Anonym.

Jag läste.

jag lär dra den här: http://www.youtube.com/watch?v=DcGI4mE61jM



2011-11-17 @ 16:55:55
juliette

lättare sagt än gjort, men bra skrivet!



Blogg: http://jul1ette.tumblr.com
2011-11-17 @ 17:05:45
Lillemor

Du är så fin Moa,och det du skrivit är så bra,jag är också kort och folk ser mig som mkt yngre men va faan,tänk när vi är 50 och alla våra damer runt omkring ser 50 + ut,då ser vi ut som 35 :D löv ya <3



2011-11-17 @ 17:24:54
Gry Sol

Ja, det är sant"

men tänk på alla ideal som finns för killar med, de är minst lika många men inte alls lika uppmärksammade.



Blogg: http://litensol.devote.se
2011-11-18 @ 00:16:06


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!