? . -

Hur jag träffade Johanna och Lovis

Lovis ville att jag skulle skriva om något roligt om henne ikväll, så jag tänkte berätta lite om första gången jag pratade med Johanna och Lovis. 
Det är lite roligt för vi tyckte verkligen inte om varandra innan vi blev kompisar. Johanna, Liv och Lovis gick i A och jag och Anna i M och vi blickade alltid varandra i korridorerna och allt det där som man gjorde av någon anledning (omoget som fan, ja) men sen blev det problem i deras klass och Johanna försvann i en månad, Liv bytte till en annan skola och Lovis umgicks bara med killarna i klassen. Tillslut blev det bestämt att Lovis Eskilsson och Johanna Sjöstedt skulle börja i M. I min och Annas klass.
Åh, jag minns hur konstigt jag tyckte det kändes men då när Johanna för första gången satt utanför vårat klassrum så tyckte jag så jävla synd om henne. Det är en lång historia om vad som hände i deras klass, men jag tyckte verkligen synd om henne. Vi hade också matte första lektionen, och direkt när genomgången var klar så gick alla och satte sig ute i korridoren, förutom Johanna som satt kvar i klassrummet helt ensam.
Då gick jag och Anna fram till henne och drog med henne till ett grupprum och där satte vi oss och började prata om  allt från himmel till jord. Sen började vi såklart umgås mer och mer och nu är hon min bestie.
Ja, det var första gången jag pratade med Johanna.
Första gången jag pratade med Lovis var 2 veckor efter att Johanna hade börjat.
Det var inte alls lika lång historia för jag var inte lika "nervös" då heller. Vi hade ju som redan hunnit bli lite kompis med Johanna så det kändes tryggare på något sätt.
Iallafall minns jag hur jag kom in i klassrummet. Solen sken och jag gick och satte mig bredvid Johanna, Lovis och Anna och sa hej. Lovis svarade glatt hej och från den lektionen som var ett bra tag sen, så har vi fyra alltid umgåtts.
Det är ju klart att jag har andra vänner också, men dom här tre tjejerna står mig väldigt nära kan jag tala om. Känner mig så trygg med dom.
Känns som att man är 10 år när man sitter och pratar såhär men det får vara.
Så jävla fula bilder dessutom. Men det får vara det med.


Kommentarer
'johhanna

Jag älskar dig!



Blogg: http://sjostedtss.blogg.se/
2012-01-16 @ 14:40:55


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!